چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهدمقدس: شهدا و ایثارگران برای دین، عزت و اقتدار ایران پای کار آمدند + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۶۲۰۷
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
شهردار مشهدمقدس: شهدا و ایثارگران برای دین، عزت و اقتدار ایران پای کار آمدند + فیلم
شهردار مشهدمقدس گفت: شهیدان برای نام کار نکردند، برای دین و عزت و اقتدار ایران پای کار آمدند و الگوی همه ما باید شهدا و ایثارگران باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمدرضا قلندر شریف» در مراسم بزرگداشت خانواده شهدای شاغل در شهرداری مشهد که صبح امروز (۶ مهرماه) در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: افتخارات مرهون صبر و تحمل پدران ومادرانی است که با افتخار، فرزندان خود را به اسلام و نظام اسلامی تقدیم کردند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس و گرامیداشت ایثار و شهادت و از خود گذشتگی ها، باید درسی مهم برای ما باشد و نه این که صرفا به برگزاری مراسم بزرگداشت نم و یاد شهدا اکتفا کنیم.

قلندر شریف با اشاره به این که هدف از یادآوری روز‌های پرافتخار دفاع مقدس، باید درس‌هایی باشد که از آن روز‌ها می‌گیریم، خاطرنشان کرد: این موضوعات باید همواره در سطح جامعه یادآوری و فرهنگ سازی شود و مسئولان و به خصوص افرادی که در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند، در این زمینه وظیفه دارند.

وی افزود: گاه با مرور خاطرات روز‌های دفاع مقدس، این سوال به ذهن می‌رسد که چه انگیزه‌ای وجود داشت که مردم با همه توان خود در صحنه حضور داشتند و پای کار اسلام و انقلاب آمدند. جوانانی که التماس می‌کردند به جبهه بروند و حتی تاریخ تولد خود را در شناسنامه تغییر می‌دادند تا بتوانند به جبهه بروند.

برای خدمت ایثارگرانه التماس کنیم و از هم سبقت بگیریم

شهردار مشهد تاکید کرد: باید آن افراد و آن روز‌ها را با عملکرد خود مقایسه کنیم و از آن روز‌ها درس بگیریم. این که شهدا چگونه از خود گذشتند و ما چگونه خدمت می‌کنیم. اگر الگو شهدا هستند، باید برای خدمت صادقانه و ایثارگرانه التماس کنیم و از هم سبقت بگیریم.

وی افزود: اگر جامعه در ابعاد مختلف پیش رفته، به برکت همین روحیه ایثارگرانه بوده است. البته حتما ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید با بهره گیری از همین فرهنگ ایثار و شهادت برطرف شود.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار شهادت در زمان‌های مختلف وجود داشته و همچنان جریان دارد. از شهدای ترور و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گرفته تا شهدای مدافع حرم و سلامت و امنیت، همه صادقانه خدمت کردند و آرزوی آن‌ها شهادت بود.

وی خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در شهرداری مشهد گفت: شما باید نماد خدمت صادقانه و خالصانه باشید که اینگونه هم هست. ما نیز قدردان ایثارگران هستیم و دلبسته‌ترین افراد در حوزه خدمت، خانواده ایثارگران هستند.

قلندر شریف افزود: الگوسازی از شهدا و ایثارگران در عرصه خدمت باید پررنگ‌تر شود و دیگران در این زمینه و برای خدمت ایثارگرانه از خانواده ایثارگران درس بگیرند و ارائه خدمات به ایثارگران هم وظیفه‌ای است که باید انجام شود.

اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم، به خون شهدا خیانت کرده ایم

شهردار مشهد تاکید کرد: اگر مردم در زمان‌های مختلف به عنوان پایه نظام حضور نداشتند، مردم نبودند کشور ما در این مرحله از اقتدار نبود. پیشرفت ها، برگرفته از روحیه ایثار و شهادت است و خیلی از افراد و خدمات آن‌ها هم پس از شهادت آن‌ها شناخته می‌شوند.

وی افزود: شهدا برای نام کار نکردند. برای دین و عزت و اقتدار کار کردند و باید الگوی همه ما ایثارگران و شهدا باشند.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم، به خون شهدا و ایثارگری‌های ایثارگران و جانبازان و آزادگان خیانت کرده ایم.

وی با تبریک فرارسیدن روز‌های هفته وحدت افزود: امیدواریم این ایام با خرسندی و دل شاد سپری شود و همه ما با همدلی و وحدت در جهت خدمت صادقانه و ایجاد رضایتمندی برای مردم، در جهت وحدت آفرینی جهان اسلام گام بردرایم.

قلندر شریف افزود: کار برای مردم، اسم رمزی است که رهبری برای دولت و کارگزاران معین کردند. همه ما باید برای ایجاد رضایتمندی بیش از پیش برای مردم تلاش کنیم.

وی در پایان با اشاره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید خدمت کنیم تا حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای محقق شود.

خانواده ایثارگران پای کار اسلام و انقلاب هستند

«حسن کریمدادی» رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با نام بردن از ۳۶ شهید شهرداری مشهد گفت: این شهدا مایه افتخار شهرداری مشهد هستند. نقش خانواده ایثارگران در جامعه فراوان است و آن‌ها الگوی انسان کامل و اخلاق مدار در جامعه هستند.

وی خطاب به خانواده ایثارگران شهرداری مشهد گفت: هر چه می‌توانید برای مردم خدمت کنید. بالندگی کشور از برکت خون شهدا و ایثارگری‌های ایثارگران و جانبازان و آزادگان است و خانواده ایثارگران نیز باید بیش از دیگران کار کنند تا دیگران هم بدانند آن‌ها همچنان پای کار اسلام و انقلاب هستند.

بیش از ۴ هزار نفر از خانواده ایثارگران شهرداری مشهد تبدیل وضعیت شدند

در ابتدای این مراسم نیز «سید حسن موسوی قوچانی» مشاور شهردار مشهد در امور ایثارگران با اشاره به ایجاد ساختار جدید اجرایی و فیزیکی حوزه ایثارگران در شهرداری مشهد مبتنی بر قانون و مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر اساس این با ایجاد دستگاه هی متناظر در کنار کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد، مرجع رسمی برای رسیدگی به موضوعات ایثارگران در شهرداری مشهد شکل گرفت.

وی افزود: بیش از ۴ هزار نفر از خانواده ایثارگران شهرداری مشهد تبدیل وضعیت شدند.

موسوی قوچانی خاطرنشان کرد: با ایجاد شبکه‌های ارتباطی و معرفی رابطان امور ایثارگران در بخش‌های مختلف شهرداری مشهد تلاش کرده ایم پل ارتباطی میان خانواده ایثارگران و مدیران شهرداری مشهد ایجاد کنیم تا مسائل و موضوعات مرتبط با ایثارگران در این مجموعه مورد رسیدگی قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->